Deutsche Bahn: Sayıştay, Wissing’in rotasını kınadı – “Kamu yararını ihmal ediyor”

DVolker Wissing için kötü bir tanıklık: FDP siyasetçisi başkanlığındaki Federal Ulaştırma Bakanlığı, Federal Sayıştay’ın Deutsche Bahn AG (DB) ile ilgili olarak “kötüleşen kalıcı krizi çözmek için yeterli adımları atmadığını” belirtti. Çarşamba özel raporunda yayınlanan bir bildiri. ACA Başkanı Kay Scheller bir basın toplantısında DB’nin tek sahibi olan federal hükümetin “çok pasif olduğunu ve kamu yararını ihmal ettiğini” söyledi.

CSU’daki seleflerinin aksine Wissing, DB krizini açıkça ele aldı. Ama herhangi bir sonuca varmıyor. Bunun yerine, federal hükümet, genel halkın yararına verimli bir demiryolu ağını garanti etmek için anayasal görevi “giderek daha zayıf bir şekilde” yerine getiriyor, diyor metin. “Federal demiryolu politikası hedefleri, içerik açısından hala net bir şekilde tanımlanmamıştır.”

ayrıca oku

Nando Sommerfeldt,

son kanıt olarak odyssey

Bakanlık, DB AG’nin ticari faaliyetlerini federal hükümetin çıkarlarıyla başarılı bir şekilde uyumlu hale getirmek için “ikna edici bir sahiplik stratejisinden ve koordineli kilometre taşlarından” hâlâ yoksundu. Wissing’in reform araçları da şu ana kadar etkisiz kaldı: “Haziran 2022’de duyurulan bakanlıktaki yeni yönlendirme grubu, şirketler yasası kapsamındaki seçenekleri gerektiği gibi DB AG’yi etkilemek için güçlendirmiyor.” Şimdiye kadar, yönlendirme grubu bunu bile başaramadı. iş.

Raporun patlayan şirket borcuna, sefil dakiklik rakamlarına ve trafiği demiryoluna kaydıramamaya atfettiği DB “sürekli krizi” bu nedenle “yalnızca DB AG’nin kararlarından kaynaklanmaz”. Ancak “federal hükümetin başarısızlıkları da”.

Grup çıkmaza giriyor

Ancak rapor, DB yönetim kurulu üyeleri için sert. Eleştiri, örneğin, grubun dünya çapında sayısız faaliyete saplanıp kalmasına ve ayrıca zarar eden yabancı yan kuruluş Arriva’dan ve neredeyse raysız lojistik yan kuruluşu DB Schenker’den ayrılmadaki gecikmelere yöneliktir. Ek olarak, “DB AG’nin bir risk sermayedarı olarak taahhüdü, örneğin uydu ağlarının ve insansız hava aracı iniş pistlerinin geliştirilmesinde finansal riskler içerir”.

DB’nin çeşitli yeni mobilite biçimlerine yaptığı yatırımlarla, “riskler şimdiden milyonlarla ifade edildi”. CEO Richard Lutz yönetimindeki DB yönetim kurulu üyelerinin bu eylemi karşısında, basın toplantısında denetçiler, “bazı durumlarda kalıcı performans kayıpları durumunda ücret artışlarının ve ikramiyelerin ödenmesini tamamen saçma” olarak nitelendirdiler.

ayrıca oku

Essen-Hügel istasyonunda (Kuzey Ren-Vestfalya) ray yapım işi

Bu nedenle de federal hükümetin DB AG’yi etkileme seçenekleri genişletilmelidir. Bu amaçla Sayıştay, DB’nin halka açık bir limited şirket olarak yapısının temelden sorgulanmasını talep etmektedir. Planlanan halka arz nedeniyle bir AG oldu. Ama bu başarısız oldu. Yine de AG olarak kaldı. Sayıştay’a göre bunun ciddi sakıncaları var.

Bu grup yapısı ile federal hükümet, her şeye sahip olmasına rağmen “sadece sınırlı bir etkiye” sahiptir. Bağlı kuruluşlar üzerindeki etki daha da küçüktür. Aynı zamanda, DB borsada işlem görmediğinden, normal AG’ler söz konusu olduğunda “yönetim kurulu üzerinde ek düzenleyici etkiye” sahip olabilecek “sermaye piyasasının kontrolü” de yoktur.

Bu nedenle Sayıştay, DB Grubu yapısının esaslı ve açık uçlu bir incelemesini talep etmektedir. Ve en azından, kamu yararı için en önemli olan DB bileşeni, demiryolu ağı ile altyapı, aslında sahibi olarak federal hükümet tarafından kontrol edilebilir.

ayrıca oku

Berlin Kaiserdamm'da trafik

Yeşil çabalara rağmen

Trafik ışığı hükümeti, DB Netz, enerji (çekiş gücü) ve istasyonlar (tren istasyonları) bölümlerini, kesinlikle ortak faydaya yönelik yeni bir altyapı bölümünde birleştirmeyi planlıyor. Ancak Sayıştay, yalnızca bu dönüşüm sürecinin çok yavaş gerçekleşmesini eleştirmekle kalmıyor, aynı zamanda trafik ışıklarının gruptaki yeni altyapı bölümünü terk etme planlarından pek etkilenmiş görünmüyor. Onları tamamen ayırmak yerine.

Raporda, “Altyapı bölümü DB AG Group’un bir parçası olduğu sürece, federal hükümet yalnızca dolaylı bir etkiye sahip olmaya devam edecek” diyor. “Bu nedenle, federal hükümetin kontrol seçeneklerini iyileştireceği kesin değil.” Ancak bakanlık henüz bu tür endişelere açılmadı. Sayıştay bundan, federal hükümetin “DB AG’nin gelecekteki grup yapısı ve altyapı bölümü için olgun planları olmadığı” sonucuna varıyor.

Bahn, yoğun olarak kullanılan rotaları yüksek performanslı bir ağa genişletmek istiyor

İptal edilen trenler, dolu trenler ve rötarlar – gelecekte bu durum daha az olacaktır. Bu amaçla Deutsche Bahn, ağın bazı kısımlarını 2024’ten itibaren yüksek performanslı bir ağa genişletmek istiyor. Ancak bu, tren yolcuları için çok şey ifade ediyor.

Kaynak: WELT/ Viktoria Schulte

Rapor bir adım daha ileri gidiyor, en azından biraz dolambaçlı bir biçimde: “Federal Sayıştay, gelecekte demiryolu şirketlerini DB AG’ye devretmek için hangi seçeneklerin mevcut olduğunun incelenmesini tavsiye ediyor.” WELT tarafından sorulduğunda, basın toplantısında şöyle söylendi: bu kesinlikle yük taşımacılığı bölümü DB Cargo ve yerel taşımacılık bölümü DB Regio’nun olası bir satışının incelenmesini destekledikleri şeklinde anlaşılabilir.

Her iki bölüm de özel şirketlerin büyük ve bazen büyüyen bir rol oynadığı alanlarda aktiftir. İşte bu nedenle, özel rapora göre, federal hükümetin kamu yararına yönelik garanti görevini yerine getirmek için artık kendi şirketleri ile raylarda piyasa katılımcıları olarak aktif olması gerekmiyor.

DB Cargo veya DB Regio’nun satılması politik olarak son derece düşük bir ihtimal. Ancak grubun onlardan neredeyse hiçbir mali avantajı yok. DB Cargo bile ağır bir zarar yapıcıdır ve DB’nin federal hükümetten giderek daha fazla paraya ihtiyaç duymasının nedenlerinden biridir. Sayıştay’a göre, 2019 ile 2021 yılları arasında devlet sübvansiyonları ortalama olarak grubun kendi gelirini yaklaşık üç milyar avro aştı. Denetçilerin bakış açısından, bu, temel bir demiryolu reformu istemek için yeterli bir sebeptir. Sayıştay Başkanı Scheller’e göre, “DB AG giderek dipsiz bir kuyuya dönüşüyor”.

WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.

“Kick-off Politics” WELT’in günlük haber podcast’idir. WELT editörleri tarafından analiz edilen en önemli konu ve günün tarihleri. Podcast’e şu adresten abone olun: spotify, Apple Podcast’leri, Amazon Müzik veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mecidiyeköy escort ankara escort deneme bonusu veren siteler mamigeek.com
şişli escort kartal escort kadıköy escort sweet bonanza oyna halkalı escort avrupa yakası escort şişli escort avcılar escort esenyurt escort beylikdüzü escort mecidiyeköy escort istanbul escort şirinevler escort avcılar escort

Reklam ve İletişim:  Whatsapp:  262 606 0 726  Skype:  live:2dedd6a4f1da91be
Yasal Uyarı: Blog Sitemiz; 5651 Sayılı Kanun kapsamında BTK tarafından onaylı Yer Sağlayıcı'dır. Sitemiz ve içerisinde bulunan tüm içerikler taslak halindedir, kesinliği kanıtlanmış bilgiler değildir. Sitemiz kar amacı gütmez, ücretsiz bilgi paylaşımı yapan bir websitesi olarak yayın hayatına başlayacaktır. Hukuka ve mevzuata aykırı olduğunu düşündüğünüz içeriği  [email protected]  adresi ile iletişime geçerek bildirebilirsiniz. Yasal süre içerisinde ilgili içerikler sitemizden kaldırılacaktır.