Agartala-Akhaura demiryolu bağlantısı Eylül ayında açılacak: Tripura Bakanı

yasemin

Member
Tripura Ulaştırma Bakanı Sushanta Chowdhury Cuma günü yaptığı açıklamada, Agartala, Hindistan ile Bangladeş, Akhaura arasındaki demiryolu bağlantısının Eylül ayından itibaren faaliyete geçeceğini söyledi.


Hint-Bangla Demiryolu hattı, Nishintapur’daki uluslararası göçmenlik istasyonu aracılığıyla Bangladeş’teki Akhaura’yı birbirine bağlayacak. (Temsili dosya resmi)

Chowdhury geçtiğimiz günlerde ülkenin başkentinde Union Demiryolları Bakanı Ashwini Vaishnav ile bir araya geldi ve kuzeydoğu eyaletindeki demiryolu hizmetlerinin ve altyapısının geliştirilmesini tartıştı.

“Birlik Demiryolları Bakanı, Döner Bakanlığından (Kuzeydoğu Bölgesi Kalkınma Bakanlığı) ek demiryolu taşıtı sağlamasını istedi. €Agartala-Akhaura demiryolu bağlantısının inşasını hızlandırmak için 150 crore. Çalışmaların eylül ayında tamamlanıp başlanmasını temenni ediyoruz” diyen Chowdhury, en kısa zamanda ödeneklerin tahsis edileceğini de sözlerine ekledi.

Ayrıca okuyun:NFR yetkilisi: Agartala-Akhaura demiryolu projesi önümüzdeki 4-5 ayda tamamlanacak

Şu ana kadar Hindistan tarafındaki işlerin yüzde 85’i tamamlanırken, Bangladeş tarafındaki işlerin yüzde 73’ü tamamlandı.

Demiryolu hizmetlerinin gelmesiyle birlikte Dakka üzerinden Agartala-Kolkata güzergahındaki seyahat süresi 31 saatten 10 saate düşecek.

Hint-Bangla Demiryolu hattı, Nishintapur’daki uluslararası göçmenlik istasyonu aracılığıyla Bangladeş’teki Akhaura’yı birbirine bağlayacak.

Her iki ülke de 2013 yılında demiryolu projesi için bir mutabakat zaptı (MoU) imzaladı.

Akhaura, İngiliz döneminin başlarında Agartala için bir demiryolu bağlantısıydı.

Chowdhury, Badharghat’taki Agartala tren istasyonunu modernize etmek için birliğin demiryolu bakanına bir teklifte bulunduğunu da söyledi.

“Konuyla ilgileneceğine söz verdi. Ayrıntılı Proje Raporunu (DPR) hazırlıyoruz ve önümüzdeki 2-3 ay içinde temellerini atmayı umuyoruz” dedi.

Chowdhury ayrıca Dharmanagar (Kuzey Bölgesi) – Pecharthal (Kuzey Bölgesi) – Kailasahar (Unakoti Bölgesi) arasında bir demiryolu bağlantısı ve Agartala ve Dharmanagar istasyonlarında iki yürüyen merdiven getirmeyi önerdi.

Şimdiye kadar, araştırmaların %50’si Dharmanagar-Pecharthal-Kailasahar soyunda yapılmıştır. Demiryolu bağlantısı için maliyetler tahmin edildi €1.855 crore.

Ayrıca Lumding (Assam)-Sabroom (Tripura) tek hatlı demiryolunu çift hatta dönüştürmek ve demiryolu hattını Belonia’dan (Güney Bölgesi) Hint-Bangla sınırının sıfır noktasına kadar uzatmak için önerilerde bulundu.

Agartala ile Bangladeş’teki Chittagong arasındaki hava bağlantısının yakında başlayacağını sözlerine ekledi.

Devlet harcayacak €Proje için her yıl 15 crore. Şimdiye kadar, €3 crore zaten ödendi.