Bütüncül öğretim, okul öncesi ve okul çağı öğrencilerinin deneyimlerini çeşitli öğrenme alanlarını birleştirerek zengin bir öğrenme ortamı oluşturmayı amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım, öğrencilere çocukluk döneminde, kendilerini keşfetmeleri ve farklı alanlarda öğrenmeyi desteklemeleri için gerekli araçları sağlamaya çalışır. Bütüncül öğretim, öğrencilerin öğrenme süreçlerini kolaylaştırmak ve öğrenmeyi daha anlamlı ve etkili bir hale getirmek amacıyla öğrencileri çevrelerindeki çeşitli öğrenme ortamlarını kullanarak öğrenmeyi destekleyen bir yaklaşım olarak tanımlanmaktadır.
Temel İlkeler
Bütüncül öğretim, öğrencilere çevrelerindeki farklı öğrenme ortamlarını kullanmayı öğretmek ve öğrenmeyi daha etkili ve anlamlı hale getirmek için temel ilkeleri vardır. Bu temel ilkeler arasında; öğrencilerin öğrenme süreçlerinde özgür olmaları, öğretmenlerin öğrencilerin farklı öğrenme türlerine özgü öğretim teknikleri kullanmaları, öğrencilerin öğrenme süreçlerinde gözlemleyici olmaları ve öğretim sürecini öğrencilerin önceki deneyimlerine dayanarak oluşturmaları sayılabilir.
Uygulama
Bütüncül öğretim, öğrencilerin farklı alanlarda öğrenmeyi desteklemek ve öğrenmeyi daha anlamlı ve etkili bir hale getirmek için çeşitli uygulamalar ve teknikler kullanılır. Bu teknikler arasında, öğrencilerin öğrenme sürecinde özgür olmalarını sağlayan seçim yöntemleri, öğrencilerin farklı öğrenme türlerine özgü öğretim yöntemleri, öğrenci merkezli öğretim, gözlemleme ve öğrencilerin önceki deneyimlerini kullanarak öğretim sürecini oluşturma sayılabilir.
Sonuç
Bütüncül öğretim, okul öncesi ve okul çağı öğrencilerinin çevrelerindeki çeşitli öğrenme ortamlarını kullanarak öğrenmeyi destekleyen bir yaklaşımdır.
Temel İlkeler
Bütüncül öğretim, öğrencilere çevrelerindeki farklı öğrenme ortamlarını kullanmayı öğretmek ve öğrenmeyi daha etkili ve anlamlı hale getirmek için temel ilkeleri vardır. Bu temel ilkeler arasında; öğrencilerin öğrenme süreçlerinde özgür olmaları, öğretmenlerin öğrencilerin farklı öğrenme türlerine özgü öğretim teknikleri kullanmaları, öğrencilerin öğrenme süreçlerinde gözlemleyici olmaları ve öğretim sürecini öğrencilerin önceki deneyimlerine dayanarak oluşturmaları sayılabilir.
Uygulama
Bütüncül öğretim, öğrencilerin farklı alanlarda öğrenmeyi desteklemek ve öğrenmeyi daha anlamlı ve etkili bir hale getirmek için çeşitli uygulamalar ve teknikler kullanılır. Bu teknikler arasında, öğrencilerin öğrenme sürecinde özgür olmalarını sağlayan seçim yöntemleri, öğrencilerin farklı öğrenme türlerine özgü öğretim yöntemleri, öğrenci merkezli öğretim, gözlemleme ve öğrencilerin önceki deneyimlerini kullanarak öğretim sürecini oluşturma sayılabilir.
Sonuç
Bütüncül öğretim, okul öncesi ve okul çağı öğrencilerinin çevrelerindeki çeşitli öğrenme ortamlarını kullanarak öğrenmeyi destekleyen bir yaklaşımdır.