Pazartesi günü Delhi toplantısında gönderilen Delhi Transport Corporation'ın (DTC) işleyişinin bir performans testinde Yasadışı ve Genel Denetçi (CAG). £Delhi hükümetinden yıllık gelir hibelerine rağmen 60.741 crore. Pazartesi günü Delhi toplantısında sunulan rapor, DTC tarafından iş planının eksikliğini eleştirdi ve performansını ulusal ortalama değerler ve diğer devlet ulaşım şirketleri arasındaki performansını belirledi.
2015-16 ile 2021-22 arasındaki dönemi kapsayan rapor, DTC'nin operasyonların kârlılığını veya sürdürülebilirliğini incelemediğini buldu. (HT Arşivi)
2015-16 ile 2021-22 arasındaki dönemi kapsayan rapor, DTC'nin sürekli karşılık gelmesine rağmen operasyonların karlılığını veya sürdürülebilirliğini incelemediğini buldu.
“DTC ile CAG raporu bugün evin zeminde yerdeki evin tabanına restore edildi. Hükümetimiz sürekli olarak Delhi'yi geliştirmek ve önceki hükümetin tüm düzensizliklerini ortaya çıkarmak için çalışıyor.”
Sınav süresi boyunca hüküm süren AAM AADMI Partisi (AAP), raporun tutumunu doğruladığını ve DTC'nin işleyişinde herhangi bir düzensizlik olmadığını doğruladı. Parti, herkes için uygun fiyatlı toplu taşıma araçlarına sahip olduğunu söyledi.
Denetim, Delhi'deki seçimlerden önce Bharatiya Janata Partisi (BJP) ve AAP arasında siyasi bir yıldırım noktası haline gelen 14 CAG raporundan biridir. Hava kirliliği, çocuk refahı, alkol düzenlemesi ve sağlık hizmetleri gibi sorunları kapsayan bu raporlar siyasi mücadeleyi körükledi.
Yeni BJP hükümeti daha önce Delhi'nin tüketim politikası (2017-2022) ve şehrin sağlık sektörü (2016-2022) hakkında raporlar sunmuştu.
Pazartesi günü, DTC'nin “birikmiş kayıpları” için BJP AAP ve AAP iktidara gelmeden önce şirketin daha iyi bir finansal formda olduğunu iddia etti. “DTC 850 rotada aktif olmalı, ancak sadece 400'ü çalıştırıldı. £900 crore de £550 crore. AAP bu raporları kasıtlı olarak geride bıraktı ”dedi.
Rapor ne buldu
Denetim, hükümetin otobüs durak tarifelerinin Kasım 2009'dan beri gözden geçirilmediğini ve bilet satışlarından elde edilen gelirin işletme maliyetlerini karşılamak için yeterli olmadığını göstermiştir. DTC'nin de olağanüstü ücretleri vardı £Trafik departmanından 225.31 crore ve yaratıldı £63.10, uygun olmayan GST giriş kredileri nedeniyle önlenebilir cezalar için crore.
“Operasyonel gelirin araştırılması, tarife ve daha düşük bir banliyö tabanı ile ilgili olarak görülmemesi nedeniyle azalma eğilimi vardı. £225.31 crore Küme otobüsleri için depoların aktarılması nedeniyle, reklamları görüntülemek için sözleşmelerin tahsisinde gecikmiş kararlar ve ticari kullanım için mevcut alanı kullanmamak. Şirketin finansmanının aşağı yönlü eğrisini kontrol etmek ve finansal sürdürülebilirliğini sağlamak için tanımlanmış bir sokak haritası yoktu ”diyor CAG raporu.
Sınav ayrıca DTC'nin 2022'de Delhi'de 11.000 otobüsle 11.000 otobüs ve 5.500, 1.770'in fazlalık olarak sınıflandırılmasına karşı sadece 3.937 otobüse sahip olduğunu gösterdi.
“Filo kullanımı ve araç verimliliği tamamen Hindistan ortalamasının altındaydı. Planlanan kilometreler göz ardı edildi ve bilgiler diğer büst ve küme otobüslerine kıyasla çok daha yüksekti. £Planlanan KM'ler ve daha yüksek molalar nedeniyle 668.60 crore ”diyor sınav.
Muayene ayrıca DTC'den gelen çeşitli plan ve tekliflerin ya birkaç yıl geciktiğini veya azalmadığını, bu da potansiyel kayıplara yol açtığını ve finansal olarak sıkı departman için ek geliri önlediğini belirtti. Bu, otomatik tarife toplama sistemi için bir proje, otobüslerde CCTV kameraların kurulumu, otobüslerde LED ekranların kurulumu, reklam sözleşmelerinden gelir, işçiler ve çalılarda reklamlar, depo odalarının ticari kullanımı, birkaç seviyede otopark satışı ve ceza satışı ve penalyonların ticari kullanımı içeriyordu.
CAG, sınav raporunda çeşitli önerilerde bulundu ve DTC'den, DTC operasyonlarını etkili ve sürdürülebilir bir şekilde yapmak için sektördeki en iyi uygulamaları dikkate alarak, ölçütleri dikte eden kısa ve uzun vadeli planların formüle edilmesini sağlamasını istedi.
Pazartesi günü yaptığı açıklamada, CAG şunları doğruladı: “Şirket, trafik geliri elde etmek, yeni yolları keşfetmek ve finansal konumunu iyileştirmek için arazinin ticari kullanımı için yaklaşan projeler geliştirmek için tüm çabaları almak için potansiyelini en üst düzeye çıkarmalıdır. Şirket, AMC ile operasyon için öngörülen cadde otobüslerinin kullanılabilirliğini hızlandırmalıdır.”
AAP'de AAP bir açıklamada cevap verdi: “CAG onayladı-DTC sırasında kesinlikle sahtekarlık ya da yolsuzluk yoktu. 2021'de BJP, 1.000 yeni otobüs tedarik ederken yanlış bir sahtekarlık talep etti. İnsanları daha iyi hizmetlerden zorladı.
Ayrıca şöyle diyor: “CAG raporu ayrıca AAP hükümetinin son 10 yılda mevcut olan sürüş fiyatı artışlarını önleyerek uygun fiyatlı toplu taşımayı garanti ettiğini doğrulamaktadır. Tüm ülkede tek bir BJP devleti bunu başaramadı. Şimdi Delhi'deki BJP hükümeti, bu ölçümleri tekrar tekrar kanıtlamayı planladı.”
2015-16 ile 2021-22 arasındaki dönemi kapsayan rapor, DTC'nin operasyonların kârlılığını veya sürdürülebilirliğini incelemediğini buldu. (HT Arşivi)
2015-16 ile 2021-22 arasındaki dönemi kapsayan rapor, DTC'nin sürekli karşılık gelmesine rağmen operasyonların karlılığını veya sürdürülebilirliğini incelemediğini buldu.
“DTC ile CAG raporu bugün evin zeminde yerdeki evin tabanına restore edildi. Hükümetimiz sürekli olarak Delhi'yi geliştirmek ve önceki hükümetin tüm düzensizliklerini ortaya çıkarmak için çalışıyor.”
Sınav süresi boyunca hüküm süren AAM AADMI Partisi (AAP), raporun tutumunu doğruladığını ve DTC'nin işleyişinde herhangi bir düzensizlik olmadığını doğruladı. Parti, herkes için uygun fiyatlı toplu taşıma araçlarına sahip olduğunu söyledi.
Denetim, Delhi'deki seçimlerden önce Bharatiya Janata Partisi (BJP) ve AAP arasında siyasi bir yıldırım noktası haline gelen 14 CAG raporundan biridir. Hava kirliliği, çocuk refahı, alkol düzenlemesi ve sağlık hizmetleri gibi sorunları kapsayan bu raporlar siyasi mücadeleyi körükledi.
Yeni BJP hükümeti daha önce Delhi'nin tüketim politikası (2017-2022) ve şehrin sağlık sektörü (2016-2022) hakkında raporlar sunmuştu.
Pazartesi günü, DTC'nin “birikmiş kayıpları” için BJP AAP ve AAP iktidara gelmeden önce şirketin daha iyi bir finansal formda olduğunu iddia etti. “DTC 850 rotada aktif olmalı, ancak sadece 400'ü çalıştırıldı. £900 crore de £550 crore. AAP bu raporları kasıtlı olarak geride bıraktı ”dedi.
Rapor ne buldu
Denetim, hükümetin otobüs durak tarifelerinin Kasım 2009'dan beri gözden geçirilmediğini ve bilet satışlarından elde edilen gelirin işletme maliyetlerini karşılamak için yeterli olmadığını göstermiştir. DTC'nin de olağanüstü ücretleri vardı £Trafik departmanından 225.31 crore ve yaratıldı £63.10, uygun olmayan GST giriş kredileri nedeniyle önlenebilir cezalar için crore.
“Operasyonel gelirin araştırılması, tarife ve daha düşük bir banliyö tabanı ile ilgili olarak görülmemesi nedeniyle azalma eğilimi vardı. £225.31 crore Küme otobüsleri için depoların aktarılması nedeniyle, reklamları görüntülemek için sözleşmelerin tahsisinde gecikmiş kararlar ve ticari kullanım için mevcut alanı kullanmamak. Şirketin finansmanının aşağı yönlü eğrisini kontrol etmek ve finansal sürdürülebilirliğini sağlamak için tanımlanmış bir sokak haritası yoktu ”diyor CAG raporu.
Sınav ayrıca DTC'nin 2022'de Delhi'de 11.000 otobüsle 11.000 otobüs ve 5.500, 1.770'in fazlalık olarak sınıflandırılmasına karşı sadece 3.937 otobüse sahip olduğunu gösterdi.
“Filo kullanımı ve araç verimliliği tamamen Hindistan ortalamasının altındaydı. Planlanan kilometreler göz ardı edildi ve bilgiler diğer büst ve küme otobüslerine kıyasla çok daha yüksekti. £Planlanan KM'ler ve daha yüksek molalar nedeniyle 668.60 crore ”diyor sınav.
Muayene ayrıca DTC'den gelen çeşitli plan ve tekliflerin ya birkaç yıl geciktiğini veya azalmadığını, bu da potansiyel kayıplara yol açtığını ve finansal olarak sıkı departman için ek geliri önlediğini belirtti. Bu, otomatik tarife toplama sistemi için bir proje, otobüslerde CCTV kameraların kurulumu, otobüslerde LED ekranların kurulumu, reklam sözleşmelerinden gelir, işçiler ve çalılarda reklamlar, depo odalarının ticari kullanımı, birkaç seviyede otopark satışı ve ceza satışı ve penalyonların ticari kullanımı içeriyordu.
CAG, sınav raporunda çeşitli önerilerde bulundu ve DTC'den, DTC operasyonlarını etkili ve sürdürülebilir bir şekilde yapmak için sektördeki en iyi uygulamaları dikkate alarak, ölçütleri dikte eden kısa ve uzun vadeli planların formüle edilmesini sağlamasını istedi.
Pazartesi günü yaptığı açıklamada, CAG şunları doğruladı: “Şirket, trafik geliri elde etmek, yeni yolları keşfetmek ve finansal konumunu iyileştirmek için arazinin ticari kullanımı için yaklaşan projeler geliştirmek için tüm çabaları almak için potansiyelini en üst düzeye çıkarmalıdır. Şirket, AMC ile operasyon için öngörülen cadde otobüslerinin kullanılabilirliğini hızlandırmalıdır.”
AAP'de AAP bir açıklamada cevap verdi: “CAG onayladı-DTC sırasında kesinlikle sahtekarlık ya da yolsuzluk yoktu. 2021'de BJP, 1.000 yeni otobüs tedarik ederken yanlış bir sahtekarlık talep etti. İnsanları daha iyi hizmetlerden zorladı.
Ayrıca şöyle diyor: “CAG raporu ayrıca AAP hükümetinin son 10 yılda mevcut olan sürüş fiyatı artışlarını önleyerek uygun fiyatlı toplu taşımayı garanti ettiğini doğrulamaktadır. Tüm ülkede tek bir BJP devleti bunu başaramadı. Şimdi Delhi'deki BJP hükümeti, bu ölçümleri tekrar tekrar kanıtlamayı planladı.”