Mahakumbh sırasında hacıların rahatlığı için Kuzey Merkez Demiryolu (NCR), Mela döneminde bir Çevre Raylı MEMU hizmeti başlatacak. Bu hizmet, Ayodhya, Kashi ve Chitrakoot gibi önemli dini destinasyonları ziyaret eden hacılara sorunsuz ve kolay bir yolculuk sağlamayı amaçlamaktadır.
(illüstrasyon için resim)
Kuzey Merkez Demiryolu (NCR) kıdemli halkla ilişkiler sorumlusu Amit Malaviya'ya göre, özellikle planlanan Çevre Raylı MEMU'lar, hacıların UP'deki dini açıdan önemli turistik yerleri ziyaret etmesini kolaylaştırmak için geliştirildi.
Ring Rail, hem saat yönünde hem de saat yönünün tersine tamamlanması zaman alan dairesel bir rotadır; Hindistan Demiryolları'ndaki MEMU ise Hindistan'da kısa ve orta mesafeli rotalara hizmet veren bir Ana Hat Elektrikli Çoklu Birim (MEMU) trenidir.
Modele göre Prayagraj, Phaphamau, Ayodhya, Kashi ve Prayagraj ve bunun tersi olmak üzere dört rotanın planlandığını açıkladı.
İkinci rota Prayagraj, Banda, Chitrakoot, Jhansi, Urai, Kanpur, Prayagraj'ı ve tam tersini içerir.
Yetkiliye göre, demiryolu kavşağında ilk yardım için gerekli tüm tıbbi olanakların ve yoğun bakım ünitesinin bulunduğu bir gözlem odası da kuruldu.
10 yataklı gözlem odası, uzun yolculuk nedeniyle merkeze vardıklarında seyahat yorgunluğundan veya diğer tıbbi rahatsızlıklardan muzdarip hacılar için uygundur. Yolcuların durumları stabil hale geldikten sonra demiryolu hastanesine veya ihtiyaca göre başka bir birime nakledilecekler” diye konuştu.
Kayıtlar, iki Mahakumbh Melas arasındaki tren sayısının da 10 kattan fazla arttığını ortaya çıkardı. 2013 Mahakumbh'da yaklaşık 1.122 tren kullanılıyordu, Mahakumbh 2025'te ise hacıların rahatlığı için bu sayı 13.000'e çıktı.
NCR, 10.000'den fazla normal tren ve 3.000'den fazla özel tren dahil olmak üzere 13.000'den fazla tren işletecek. Dışarıya doğru yolculuk için yaklaşık 2.000 tren kullanılacak, 800'ü ise adanmışların Mela'dan dönüşünü sağlayacak.
Aceleyi karşılamak ve seyahati kolaylaştırmak için 23 çift trenin (46 tren) Prayagraj ve Naini Kavşağında ek durakları olacak. Bu demiryolu girişiminin amacı hacılara daha fazla konfor sunmaktır.
(illüstrasyon için resim)
Kuzey Merkez Demiryolu (NCR) kıdemli halkla ilişkiler sorumlusu Amit Malaviya'ya göre, özellikle planlanan Çevre Raylı MEMU'lar, hacıların UP'deki dini açıdan önemli turistik yerleri ziyaret etmesini kolaylaştırmak için geliştirildi.
Ring Rail, hem saat yönünde hem de saat yönünün tersine tamamlanması zaman alan dairesel bir rotadır; Hindistan Demiryolları'ndaki MEMU ise Hindistan'da kısa ve orta mesafeli rotalara hizmet veren bir Ana Hat Elektrikli Çoklu Birim (MEMU) trenidir.
Modele göre Prayagraj, Phaphamau, Ayodhya, Kashi ve Prayagraj ve bunun tersi olmak üzere dört rotanın planlandığını açıkladı.
İkinci rota Prayagraj, Banda, Chitrakoot, Jhansi, Urai, Kanpur, Prayagraj'ı ve tam tersini içerir.
Yetkiliye göre, demiryolu kavşağında ilk yardım için gerekli tüm tıbbi olanakların ve yoğun bakım ünitesinin bulunduğu bir gözlem odası da kuruldu.
10 yataklı gözlem odası, uzun yolculuk nedeniyle merkeze vardıklarında seyahat yorgunluğundan veya diğer tıbbi rahatsızlıklardan muzdarip hacılar için uygundur. Yolcuların durumları stabil hale geldikten sonra demiryolu hastanesine veya ihtiyaca göre başka bir birime nakledilecekler” diye konuştu.
Kayıtlar, iki Mahakumbh Melas arasındaki tren sayısının da 10 kattan fazla arttığını ortaya çıkardı. 2013 Mahakumbh'da yaklaşık 1.122 tren kullanılıyordu, Mahakumbh 2025'te ise hacıların rahatlığı için bu sayı 13.000'e çıktı.
NCR, 10.000'den fazla normal tren ve 3.000'den fazla özel tren dahil olmak üzere 13.000'den fazla tren işletecek. Dışarıya doğru yolculuk için yaklaşık 2.000 tren kullanılacak, 800'ü ise adanmışların Mela'dan dönüşünü sağlayacak.
Aceleyi karşılamak ve seyahati kolaylaştırmak için 23 çift trenin (46 tren) Prayagraj ve Naini Kavşağında ek durakları olacak. Bu demiryolu girişiminin amacı hacılara daha fazla konfor sunmaktır.