Kanpur ile Unnao arasındaki Ganj üzerindeki eski köprünün büyük bir kısmı Salı sabahı çökerek nehre düştü.
Kanpur'daki Ganj Nehri üzerindeki çöken İngiliz köprüsü (HT fotoğrafı)
1874 yılında East India Company mühendisleri tarafından inşa edilen köprü, 2021 yılında pandemi sırasında sütunlarında çatlaklar bulunması ve güvensiz ilan edilmesi üzerine mühürlendi.
Neredeyse 100 yıl boyunca bu köprü, Unnao üzerinden Kanpur ile Lucknow arasındaki tek bağlantıydı. 1970'lerin sonunda Jajmau'da Ganga üzerinde inşa edilen bir köprü, eski köprünün yükünün azaltılmasına yardımcı oldu.
Köprünün bakımını yapan Bayındırlık Dairesi (PWD) yetkilileri, Salı günü erken saatlerde 1.380 metre uzunluğundaki köprünün yaklaşık 30 metresinin kendi kendine çöktüğünü söyledi.
Yetkililer, “Köprü 2021'de güvensiz ilan edildi ve o zamanki bölge hakimi Alok Tiwari'nin emriyle mühürlendi” dedi. “PWD mühendisleri sütunların veya kothis'in derin çatlaklara sahip olduğunu ve daha fazla kullanılmasının bir trajediyle sonuçlanabileceğini buldu. Bu noktada Gola Ghat tarafındaki yeni köprü tamamlandı ve hemen hizmete açılabilir.” Şu anda Gola Ghat Köprüsü'nü her gün yaklaşık 1,25 lakh kişi kullanıyor.
Kapatıldıktan sonra bile demir köprünün alt kısmında yaya ve bisikletli erişimine izin verildi. Bu koridor da kapatıldı ve Kanpur ve Shuklagunj, Unnao'daki giriş noktalarına bir buçuk metre yüksekliğinde duvarlar inşa edildi.
Köprü başlangıçta demirden yapılmıştı, ancak daha sonra üzerine bir yol inşa edildi ve araç trafiğini kolaylaştırmak için yüksekliği artırıldı. Yapının tamamı, ömrü 100 yıl olan 27 adet tam yüzeyli tuğla sütun üzerine inşa edildi. Kaynaklar, yol yapıldıktan sonra demir köprünün bakımının yapılmadığını, bu nedenle metallerin paslandığını söyledi.
Köprü kapatılmadan önce 22.000 dört tekerlekli aracın, iki tekerlekli aracın ve Kanpur'da çalışan yaklaşık bir milyon kişinin yükünü taşıyordu. Uçtan uca 12 metre genişliğinde ve 1,38 km uzunluğundaydı.
Tarihçilere göre köprü, Birinci Kurtuluş Savaşı'ndan sonra 1866 yılında Doğu Hindistan Şirketi tarafından hizmete açıldı. Tarihçi Manoj Kapoor, İngilizlerin, sel sırasında gereksiz hale gelen Kanpur'a girmek için dubalı köprüleri kullandığını, bu durumun asker ve malların Lucknow'a taşınmasını son derece zorlaştırdığını söyledi.
Doğu Hindistan Şirketi mühendisleri köprüyü 1874 yılında yedi yıl yedi ayda tamamladılar. 1910 yılında dar hatlı bir hat üzerinde tren trafiği için paralel bir köprü inşa edildi.
“Bu köprü tarihin bir parçası ve Kanpur'un ekonomik yükselişinde çok önemli bir rol oynadı. Awadh'a açılan bir kapıydı. Kapoor, hükümetin bu önemli tarihi eseri yeniden canlandıracağını umuyorum” dedi.
Kanpur'daki Ganj Nehri üzerindeki çöken İngiliz köprüsü (HT fotoğrafı)
1874 yılında East India Company mühendisleri tarafından inşa edilen köprü, 2021 yılında pandemi sırasında sütunlarında çatlaklar bulunması ve güvensiz ilan edilmesi üzerine mühürlendi.
Neredeyse 100 yıl boyunca bu köprü, Unnao üzerinden Kanpur ile Lucknow arasındaki tek bağlantıydı. 1970'lerin sonunda Jajmau'da Ganga üzerinde inşa edilen bir köprü, eski köprünün yükünün azaltılmasına yardımcı oldu.
Köprünün bakımını yapan Bayındırlık Dairesi (PWD) yetkilileri, Salı günü erken saatlerde 1.380 metre uzunluğundaki köprünün yaklaşık 30 metresinin kendi kendine çöktüğünü söyledi.
Yetkililer, “Köprü 2021'de güvensiz ilan edildi ve o zamanki bölge hakimi Alok Tiwari'nin emriyle mühürlendi” dedi. “PWD mühendisleri sütunların veya kothis'in derin çatlaklara sahip olduğunu ve daha fazla kullanılmasının bir trajediyle sonuçlanabileceğini buldu. Bu noktada Gola Ghat tarafındaki yeni köprü tamamlandı ve hemen hizmete açılabilir.” Şu anda Gola Ghat Köprüsü'nü her gün yaklaşık 1,25 lakh kişi kullanıyor.
Kapatıldıktan sonra bile demir köprünün alt kısmında yaya ve bisikletli erişimine izin verildi. Bu koridor da kapatıldı ve Kanpur ve Shuklagunj, Unnao'daki giriş noktalarına bir buçuk metre yüksekliğinde duvarlar inşa edildi.
Köprü başlangıçta demirden yapılmıştı, ancak daha sonra üzerine bir yol inşa edildi ve araç trafiğini kolaylaştırmak için yüksekliği artırıldı. Yapının tamamı, ömrü 100 yıl olan 27 adet tam yüzeyli tuğla sütun üzerine inşa edildi. Kaynaklar, yol yapıldıktan sonra demir köprünün bakımının yapılmadığını, bu nedenle metallerin paslandığını söyledi.
Köprü kapatılmadan önce 22.000 dört tekerlekli aracın, iki tekerlekli aracın ve Kanpur'da çalışan yaklaşık bir milyon kişinin yükünü taşıyordu. Uçtan uca 12 metre genişliğinde ve 1,38 km uzunluğundaydı.
Tarihçilere göre köprü, Birinci Kurtuluş Savaşı'ndan sonra 1866 yılında Doğu Hindistan Şirketi tarafından hizmete açıldı. Tarihçi Manoj Kapoor, İngilizlerin, sel sırasında gereksiz hale gelen Kanpur'a girmek için dubalı köprüleri kullandığını, bu durumun asker ve malların Lucknow'a taşınmasını son derece zorlaştırdığını söyledi.
Doğu Hindistan Şirketi mühendisleri köprüyü 1874 yılında yedi yıl yedi ayda tamamladılar. 1910 yılında dar hatlı bir hat üzerinde tren trafiği için paralel bir köprü inşa edildi.
“Bu köprü tarihin bir parçası ve Kanpur'un ekonomik yükselişinde çok önemli bir rol oynadı. Awadh'a açılan bir kapıydı. Kapoor, hükümetin bu önemli tarihi eseri yeniden canlandıracağını umuyorum” dedi.