Devlet tarafından işletilen İlköğretim Okulu (sınıf 1 ila 5) ve kompozit (sınıf 1 ila 8) sınıfına kaydolan Urduca öğrencileri de Prayagra'daki Ganga ve Yamuna'nın birleşmesi Sangam'ın önemi üzerinde incelenecek.
(Yalnızca görüntü için resim)
İlkokul bölümünden memurlar, Sangam konusunun Urduca ders kitabı Sitar-1'de yer alan iki bölümden biri olan 'Hamara Hindustan'da kaydedildi. Başka bir bölüm 'Nainital Ki Sair'. Urduca kitabı Sitar-1'in NCERT tarafından 2025-26 yeni yıllarından okullarda tanıtılan Uttar Pradesh bağlamında uyarlanması, bu iki bölümü kitabın kitabına ekledi.
Hareketin, Sınıf 3'teki UP İlköğretim Konseyi'nin bir parçası olarak 1'den fazla lakh okuluna kaydolan 20'den fazla lakh öğrencisi üzerinde bir etkisi olacak.
NCERT tarafından desteklenen kitapların, devlet tarafından işletilen ilkokullar ve üst ilköğretim okulları tarafından etkileyici sınıflarda tanıtılmadan önce NCERT'in izninin ihtiyaçlarına göre uyarlandığını belirtmek gerekir. Bu süreç geçen yıl Sınıf 1 ve 2. ile başladı ve şimdi Sınıf 3'e genişledi.
Alıştırmanın bir parçası olarak, Ncert Urduca'daki 'Bhalaaye' tarihi yerine, Hint Birliği, Medeniyet ve Kültür'e dayanan 3 'Hamara Hindustan', Deniz Kishore, Deniz Eğitim Enstitüsü Direktörü (SIE) -Prayagraj, dedi.
Bu ders Hint kültürünü ve Uttar Pradesh'in önemli bir hac alanı olan Prayagraj'da Ganga ve Yamuna'nın birleşmesini anlatıyor. Bölümdeki dünyanın yedi mucizesinden biri olan Taj Mahal'den de bahsediliyor.
Gautam Buddha, Moinuddin Chishi, Guru Nanak ve Mahatma Gandhi gibi büyük Hint kişiliklerinden bahsediliyor. Yetkili, yerel dillerin çeşitli Hindistan eyaletlerinde de belirtiliyor ve odak noktası devlet dilini Hintçe öğrenmek olduğunu da sözlerine ekledi.
Bunun dışında, “Nainital Ki Sair” (Nainital gezisi) bölümü için “Kaschmir” bölümünün yerini aldı.
Prayagra'nın tarihi ve kültürel kentinden gelen yolculuk da bu bölümde başlıyor. Gezi yolunda Lucknow ve Bareilly düşmesi gibi eyaletteki diğer şehirlerin bir açıklaması var. İngilizce olan bazı ünlü Nainital yerlerinin isimleri Urdu'da olduğu gibi kullanıldı. Sınıf 3'teki çocukların kar görünümü, Çin zirvesi, vb. Okuması/telaffuz etmesi/telaffuz etmesi kolay olacaktır.
Bu bölümlerde, tren istasyonu, otobüs, tramvay, “Itminaan”, “tüylü”, “jhurjhuri” vb.
Çevre anlayışını geliştirmek için kitap
Sınıf 3'teki 3. sınıfta Hamara Adbhut Sansar'ın yeni geliştirilen çevre atıcısı dört konuya dayanmaktadır: ailemiz ve topluluğumuz, etrafımızdaki yaşam, doğa hediyeleri ve çevremizdeki şey. Uzmanlar, bunun çocuklarda ailelerine, mahallelerine, doğalarına ve çevrelerindeki çevreye doğru gelişeceğini söylüyor. Ders kitabını okurken, çocuklar ana özellik olan çevreye ait olma ve bağlama hissi hissederler.

(Yalnızca görüntü için resim)
İlkokul bölümünden memurlar, Sangam konusunun Urduca ders kitabı Sitar-1'de yer alan iki bölümden biri olan 'Hamara Hindustan'da kaydedildi. Başka bir bölüm 'Nainital Ki Sair'. Urduca kitabı Sitar-1'in NCERT tarafından 2025-26 yeni yıllarından okullarda tanıtılan Uttar Pradesh bağlamında uyarlanması, bu iki bölümü kitabın kitabına ekledi.
Hareketin, Sınıf 3'teki UP İlköğretim Konseyi'nin bir parçası olarak 1'den fazla lakh okuluna kaydolan 20'den fazla lakh öğrencisi üzerinde bir etkisi olacak.
NCERT tarafından desteklenen kitapların, devlet tarafından işletilen ilkokullar ve üst ilköğretim okulları tarafından etkileyici sınıflarda tanıtılmadan önce NCERT'in izninin ihtiyaçlarına göre uyarlandığını belirtmek gerekir. Bu süreç geçen yıl Sınıf 1 ve 2. ile başladı ve şimdi Sınıf 3'e genişledi.
Alıştırmanın bir parçası olarak, Ncert Urduca'daki 'Bhalaaye' tarihi yerine, Hint Birliği, Medeniyet ve Kültür'e dayanan 3 'Hamara Hindustan', Deniz Kishore, Deniz Eğitim Enstitüsü Direktörü (SIE) -Prayagraj, dedi.
Bu ders Hint kültürünü ve Uttar Pradesh'in önemli bir hac alanı olan Prayagraj'da Ganga ve Yamuna'nın birleşmesini anlatıyor. Bölümdeki dünyanın yedi mucizesinden biri olan Taj Mahal'den de bahsediliyor.
Gautam Buddha, Moinuddin Chishi, Guru Nanak ve Mahatma Gandhi gibi büyük Hint kişiliklerinden bahsediliyor. Yetkili, yerel dillerin çeşitli Hindistan eyaletlerinde de belirtiliyor ve odak noktası devlet dilini Hintçe öğrenmek olduğunu da sözlerine ekledi.
Bunun dışında, “Nainital Ki Sair” (Nainital gezisi) bölümü için “Kaschmir” bölümünün yerini aldı.
Prayagra'nın tarihi ve kültürel kentinden gelen yolculuk da bu bölümde başlıyor. Gezi yolunda Lucknow ve Bareilly düşmesi gibi eyaletteki diğer şehirlerin bir açıklaması var. İngilizce olan bazı ünlü Nainital yerlerinin isimleri Urdu'da olduğu gibi kullanıldı. Sınıf 3'teki çocukların kar görünümü, Çin zirvesi, vb. Okuması/telaffuz etmesi/telaffuz etmesi kolay olacaktır.
Bu bölümlerde, tren istasyonu, otobüs, tramvay, “Itminaan”, “tüylü”, “jhurjhuri” vb.
Çevre anlayışını geliştirmek için kitap
Sınıf 3'teki 3. sınıfta Hamara Adbhut Sansar'ın yeni geliştirilen çevre atıcısı dört konuya dayanmaktadır: ailemiz ve topluluğumuz, etrafımızdaki yaşam, doğa hediyeleri ve çevremizdeki şey. Uzmanlar, bunun çocuklarda ailelerine, mahallelerine, doğalarına ve çevrelerindeki çevreye doğru gelişeceğini söylüyor. Ders kitabını okurken, çocuklar ana özellik olan çevreye ait olma ve bağlama hissi hissederler.