“Ram’ın adı nefreti yaymak için kullanıldı ama sevginin simgesiydi”: Ch’garh CM

yasemin

Member
Chhattisgarh Başbakanı Bhupesh Baghel Salı günü yaptığı açıklamada, Lord Ram’ın adının siyasi olarak nefreti yaymak için kullanıldığını ancak Ram’ın bir sevgi sembolü olduğunu söyledi.


Bhupesh Baghel (ortada), Lord Ram’ın Chhattisgarh için “Bhancha Ram” (Lord Rama’nın yeğeni) olduğunu söyledi. (Resim Bhupesh Baghel tarafından X’te (eski adıyla Twitter) yayınlandı)

Hükümetinin Ram Van Gaman turizm turu projesinin bir parçası olarak Raipur’daki Chankhuri Köyü’nde Lord Ram’ın bir heykelinin ve diğer geliştirme çalışmalarının açılışında Baghel ayrıca Lord Ram’ın Chhattisgarh için “Bhancha Ram” (Lord Rama’nın yeğeni) olduğunu söyledi.

Efsanelere göre Ram Van Gaman yolu, Lord Ram’ın sürgüne gitmek için izlediği yoldur. Yol, Uttar Pradesh’teki Ayodhya’dan, ardından Madhya Pradesh’ten Chhattisgarh’daki Dandakaranya Ormanı’na kadar uzanıyor. Turizm devresi, Koriya Bölgesi, Sitamarhi’deki Harchouka’dan Bastar’ın Sukma Bölgesindeki (Dandakaranya Ormanı’ndaki) Ramaram’a kadar genişletilecek.

Baghel, projenin ilk aşamasını Aralık 2021’de Lord Ram’ın annesi Mata Kaushalya’nın doğum yeri olan Chandkhuri’de başlattı ve Lord Ram’ın 15 metre yüksekliğindeki heykelinin açılışını yaptı.

Projenin ilk aşamasında eyalet hükümetinin tapınaklarda yenileme ve güzelleştirme çalışmaları yapacağı dokuz alan seçildi. Konumlar Sitamarhi-Harchaika (Koriya), Ramgarh (Ambikapur), Shivrinarayan (Janjgir-Champa), Turturiya (Baloda Bazar), Chandkhuri (Raipur), Rajim (Gariaband), Sihawa-Saptarishi Ashram (Dhamtari), Jagdalpur (Bastar) . ve Ramaram (Sukma).

Baghel, “Koriya’dan Konta’ya kadar dokuz bölgenin ilk aşaması üzerinde çalışıyoruz ve bu yerleri bir turizm merkezi olarak geliştirmeye çalışıyoruz.” dedi.

Ayrıca hükümetinin eyaletteki kabile kültürünü korumak için çalıştığını da sözlerine ekledi.

Bir kongre lideri, partinin Ram Van Gaman projesinin, Bharatiya Janata Partisi’nin (BJP) Ram Mandir kampanyasına karşı bir karşı anlatı yaratılmasına yardımcı olduğunu söyledi.

“Ram Mandir kampanyası, Ravana’ya karşı savaş açmak ve Mata Sitaji’yi geri getirmek için Lanka’ya giden kızgın Lord Ram’ın ikonografisini oluşturdu. Ordusunun miting çığlığı olan “Jai Shri Ram”, BJP ve Rashtriya Swayamsevak Sangh (RSS) üyelerinin kampanya miting çığlığı haline geldi. Şaşırtıcı bir şekilde, kampanya boyunca doğası gereği bir çelişki vardı, çünkü tapınak “Ram Lalla” (küçük Lord Ram) için tasarlanmıştı, ancak küçük Ram Lalla’nın görüntüleri hiçbir zaman BJP kampanyasının bir parçası olmadı. Chhattisgarh’daki Kongre bu boşluktan faydalandı ve bunu kendi lehine çevirdi” dedi bir kongre lideri, isminin gizli kalması kaydıyla.

Lider, partinin iki şekilde çalıştığını söyledi: Birincisi, Chhattisgarh Kongre liderliği, Mata Kaushalya’nın devlete ait olması nedeniyle Lord Ram’ın devletin bir “bhancha”sı veya yeğeni olduğunu iddia etti.

“Yani Jai Shri Ram yerine Jai Bhancha Ram, Lord Ram’ın eyalet halkıyla ilişkisini vurguladığı için daha uygun bir slogan. Kongre’nin Chhattisgarhiya alt milliyetçiliğine uygun olarak gelenek ve dine olduğu kadar yerel kültüre de yapılan bu çağrı halk tarafından iyi karşılandı ve tamamen kabul edildi. Lider, BJP’nin bile eyalette kabul görmesi nedeniyle “Jai Bhancha Ram” sloganını kullanmak zorunda kaldığını söyledi.

İkincisi, Kongre hükümeti Van Gaman yolunu kurarak ve agresif bir şekilde teşvik ederek Ram takipçileri için yeni hac alanları yarattı.

“Bundan önce yalnızca Ayodhya (Lord Ram’ın doğduğu yer), Chitrakoot ve Rameshwaram (Ram’ın Shakti Puja’yı gerçekleştirdiği yer) Lord Ram’ın adanmışlarının hac yerleriydi. Aradaki alanın çoğu fark edilmedi. Van Gaman yoluna denk gelen yerler sadece yerel yerlerdi. Bhupesh Baghel, CM olarak bunların iyi bilinmesini ve erişilebilir olmasını sağlamak için çok fazla çaba ve para harcadı. Kim bilir, zamanla Van Gaman yolu Chitrakoot Parikrama gibi yatraları çekmeye başlayabilir” dedi kongre lideri.

Ancak üst düzey BJP lideri ve sözcüsü Sachhinand Upasane, Kongre’nin hamlesini “sadece bir hile” olarak nitelendirdi.

“Eyaletin halkı Kongre’nin onları nasıl aldattığını biliyor. Kongre kendi kültürlerinde Lord Rama’ya asla inanmadı. Bu turizm sektörünü geliştirme taktiği seçimleri kazanmalarına yardımcı olmayacak” dedi.

Chhattisgarh merkezli siyasi yorumcu Parivesh Mishra, Kongre’nin çoğunluk topluluğuyla bağlantı kurmak için Lord Ram’ı dini bir sembol olarak göstermeye çalıştığını söyledi.

“Dahası Ram, Kongre’nin çoğunluk yanlısı bir yüz sergilemesine yardımcı olan dini bir sembol ve aynı zamanda mali açıdan sıkıntı çeken Chhattisgarh hükümeti için ekonomik bir zorunluluk haline geldi. Bu eyalette Ram’ın mitolojik ayak izleri ve mitolojik ayak izleri diğer tüm eyaletlerden daha fazla Ramayan’da görülüyor” dedi.

Mishra, Chhattisgarh’ın din turizmi potansiyelinin bu nedenle ekonomik açıdan oldukça anlamlı olduğunu söyledi.

“Konu aslında turizm için benzersiz bir satış teklifi olma potansiyeline sahip. Ram’ın 14 yıllık sürgününün çoğunu geçirdiğine inanılan Dandakaranya ormanının Maocu faaliyetlerin kalbi olması tesadüf değil. Mishra, turizmin geliştirilmesi belki de bölgedeki en göze çarpmayan kalkınma aracı olacaktır” dedi.


  • YAZAR HAKKINDA


    Chhattisgarh Eyalet Muhabiri. Maoizm, siyaset, madencilik ve devletten önemli gelişmelere ilişkin raporlar. Orta Hindistan’daki her türlü aşırıcılığı kapsar. Sekiz yıldır Madhya Pradesh’ten rapor ediliyor. …ayrıntılı olarak görün