Regl hijyeni yönetimi: Devlet okulu eğitimcileri kumaştan hijyenik kadın bağı yapmayı öğretti

yasemin

Member
MUTLULUK Menstrüel hijyen bilgilerini ve ürünlerini daha erişilebilir ve iklim dostu hale getirmek için 100’den fazla kolej ve birkaç devlet lisesinden öğretmenler, kumaş hijyenik kadın bağı üretimi konusunda eğitildi. Eylem, bazı ilçelerin kırsal kesimlerinde de kendi kendine yardım gruplarına üye kadınlara yönelik olarak düzenlendi.


Mirzapur ve Varanasi’deki kendi kendine yardım gruplarıyla bağlantılı kırsal kesimdeki kadınlar için nasıl kumaş döşeme yapılacağına dair eğitim. (HT fotoğrafı)

Orta dereceli devlet okulları için Swachh Garima Vidyalaya programının bir parçası olarak bir MHM (Adet Hijyeni Yönetimi) girişimi yürütüldü ve sosyal hizmet görevlileri UNICEF ve WASH (Su, Sanitasyon ve Hijyen) ile ortaklaşa çalışarak biyoloji ve ev bilimleri öğretmenlerini bu Öğretim hakkında eğitti. öğrencilerin adet sağlıklarına dikkat etmelerini ve sürdürülebilir ve yeniden kullanılabilir bez pedler yapmalarını sağlamak.

“UP genelinde 75 ilçeden devlet okullarını temsil eden 91 öğretmenle iki günlük bir başlangıç eğitim programı ve ardından bir tazeleme kursu düzenledik. Daha sonra, bu Usta Eğitmenler kendi bölgelerindeki ortaokullardaki diğer öğretmenlere ders verdiler ve bu kurumları MHM uyumlu hale getirdiler” dedi.

Programdan yararlanan temsilci bir merkez öğretmeni, “Şu anda, öğretmenler tarafından kendi bölgelerinde kurulan öğrenme laboratuvarları aracılığıyla bu programı daha fazla öğretmene ve öğrenciye nasıl genişletebileceğimizi araştırıyoruz” dedi.

Direktör Madhushree Pandey, “Bu eğitim programı, adet ürünlerinin karşılanabilirliği, atılan hijyenik pedlerin çevresel etkisi, hijyenik pedler, adet kapları vb. MHM girişimini taahhüt eden kar amacı gütmeyen kuruluş olan NGO Sarthak’ın.

UNICEF UP Direktörü Zakari Adam, “Menstrüel hijyen dostu bir ortam, her kızın stres, utanç veya regl dönemini hijyenik ve zarif bir şekilde yönetmesi için bilgi veya araçlara karşı gereksiz engeller yaşamadan öğrenebilmesini, oynayabilmesini ve kendi sağlığını koruyabilmesini sağlar” dedi. Bu eğitim programlarının uygulanmasında da rol oynamıştır.