Sanyasinis, Ram'ın dönüşünün aynı zamanda Sita'nın Vanvas'ının da sonu anlamına geleceğini söylüyor

yasemin

Member
Safran kaplı sanyasinilerin (münzevi kadınlar) 22 Ocak'ta Ayodhya'da Ram Lalla'nın kutsama töreni öncesinde ritüellere katılmak üzere Ram Ki Paidi yakınındaki Juna Akhara aşramına gelmesiyle 'Siya Ram Jai Ram' ilahileri duyuluyor. .


Juna Akhara'dan Sharda Nandan Giri ve Sadhana. (HT fotoğrafı)

Tapınak kasabasında yaşayan bu sanyasiniler için bu olay aynı zamanda Sita'nın vanvasının (sürgün) sona erdiğini ve onun Lord Ram ve Ram Rajya ile birlikte Ayodhya'ya dönüşünü de işaret ediyor; bu da “kadınların güçlenmesine işaret ediyor”.

Ram Mandir ile ilgili en son güncellemeler için bizi takip etmeye devam edin! buraya tıklayın

“Adanmışlar Ram'ı Sita olmadan hayal edemezler. Sita'nın, ormandaki bir aşramda mütevazı bir hayat yaşamak için Ayodhya'dan ayrılmak zorunda kaldığı bir zaman vardı. Juna Akhara'dan vazgeçen Sadhana, “Ayodhya halkı ve adanmışlar, Sita'yı Lord Ram ile karşılayarak tövbe edecekler” dedi.

Onun gibi Maharashtra'dan gelen Juna Akhara'dan Sharda Nandan Giri şunları söyledi: “Lord Ram ve Sita Ayodhya'ya döndüklerinde adananlar Deepotsav'ı kutlamışlardı. Daha sonra Sita krallıktan sürüldü ve münzevi bir yaşam sürdü. Artık hem Lord Ram'ı hem de Sita'yı karşılayacağımız an geldi. Ram Lalla'nın idolü, yeni inşa edilen Ram Janmabhoomi tapınağının kutsal alanına yerleştirilecek. Ancak tapınakta Sita'nın yanı sıra Lord Ram'ın da bir putu olacak.”

Ramayanam Ashram'ın yöneticisi ve Bombay Üniversitesi'nden mikrobiyoloji doktoru Mandakini Ramkinkar, Ram tapınağının inşasının ülkede yeni bir şafağı müjdelediğini iddia etti: “Ram Rajya toplumda eşitliği, özgürlüğü ve kardeşliği temsil ediyor.” Im Shri Ramcharitmanas, Tulsidas'a Lord Ram'ı Sita olmadan hayal edemeyeceğimizi yazdı. Aslında ikisi de birdir.”

“Rab'bin adının tüm ülkede söylenmesi bir mucizedir. Bu zamanın en davetkar olaylarından biri. Hiç kimse Ram bilincinin ülke çapındaki insanları bu kadar etkisi altına alacağını hayal edemezdi. Kutsama, Lord Ram'ın lütfuyla yapılır,” diye ekledi, Shri Ramcharitmanas ve Hint kutsal metinleri konusunda tanınmış bir bilgin olan merhum Ram Kinkar Padma Bhushan'ın öğrencisi Mandakini Ramkinkar.

“Ram ve Sita'nın bereketiyle kadınlar toplumun her kesiminde yer ediniyor. Ülkede kadınlara yönelik fırsatlar açılıyor. Kadınlar aynı zamanda dini topluluklarda da atılım yapacaklardır” dedi.

Ayodhya'daki bir mut'un ilk mahantini Mamta Shastri, “Ram Janmabhoomi'ye idol Ram Lalla'nın (çocuk-Ram) yerleştirilmesini kutluyoruz, ancak Sanyasiniler için bu, Ram ve Sita'nın kutlamasıdır.” Adanmışlar için, hem Ram hem de Sita bir. Ram ve Sita her sınıftan ve topluluktan kadınlara saygı duyuyordu. Lord Ram, sürgün sırasında ormanda seyahat ederken Shabari ile tanışmak için yolunu değiştirdi. Ormanda pek çok kahin, aziz ve münzevi vardı ama Ram, topluma bir mesaj vermek için Shabari'nin kulübesini ziyaret etti.”

Psikoloji alanında yüksek lisans derecesine sahip olan Shastri, kadınların Ram Janmabhoomi hareketinde, ayrıca Sanatan dinini, maneviyatını yaymada ve dini ritüelleri organize etmede önemli bir rol oynadığını söyledi. Ayodhya'da kadınların sosyal ve dini alanlarda yeni zirvelere ulaştığını, birçok kadın akademisyenin dini metinlerin yorumcuları ve Ram Kathas olduğunu da sözlerine ekledi.

Vishwanath Das Shastri tarafından kurulan Darshan Bhavan'ın bir Mahantin tarafından yönetilmesine rağmen Ayodhya'daki Ramanandi tapınakları arasında iyi bilindiğini söyledi.

Mai Bada Mutt'un kıdemli üyelerinden Ram Sanehi şunları söyledi: “Sita kız kardeşimiz gibidir. Kocası Lord Ram ile birlikte sürgüne gitti. Ayodhya'ya döndüğünde tekrar sürgüne zorlandı. Oğullarıyla birlikte bir orman aşramında yaşıyordu. Sita, Lord Ram ile birlikte Ayodhya'ya döner. Bu bayramı coşkuyla kutlayacağız. Ram Rajya aynı zamanda kadınların güçlenmesine de işaret ediyor.”