Trafik ışığı kararları: Habeck yanlış raporlardan bahsediyor – CDU “kısmen şaşkına döndü”

DTrafik ışığı partileri, iklim ve altyapı politikasında ortak bir rota üzerinde yaklaşık 30 saat süren uzun müzakerelerin ardından Salı akşamı anlaştılar. Kararlar, 144 otoyol projesinin yanı sıra demiryolu, elektrik şebekeleri ve yenilenebilir enerji dahil olmak üzere büyük altyapı projeleri için daha hızlı planlama süreçleri sağlıyor ve birkaç dernek ve muhalefet partilerinden gelen eleştiriler. Çevre örgütleri koalisyonu iklim koruma kurallarını yumuşatmakla suçladı.

Bunlar reaksiyonlardır:

Federal Ekonomi Bakanı Robert Habeck (Yeşiller) koalisyon kararlarının yeşil yenilgi olarak yorumlanmasına karşı çıktı. Isınma planlarını revize ettiğinde koalisyon komitesinde mağlup olduğu iddiası tamamen yanlış ve “noktayı kaçırıyor”.

“Mesajın nereden geldiğini bilmiyorum. Bu yanlış,” dedi Habeck WELT’e. “Önceden karar verdiğimiz şeyi teyit etmeyi kabul ettiğimiz doğrudur: gelecek yıldan itibaren yeni ısıtma sistemleri ve yenileme için yüzde 65 yenilenebilir enerjiye gideceğiz. Yasanın zaten sağladığı gibi, onu teknolojiye açık hale getiriyoruz. Bu daha önce oradaydı.

Habeck’e göre bir ısı pompası pek çok seçenekten yalnızca biridir. Hidrojen ısıtıcılar da düşünülebilir, ancak pratikte zaten çok yaygın olmayacaklar çünkü çok pahalılar: “Bütün seçenekler mümkün, yani bölgesel ısıtma sistemleri, biyojenik yakıtlarla ısıtma, belki de şu anda mevcut olmayan hidrojen. Ama kim bahse girer ki – dört kat daha pahalı Sanırım – lütfen! Teknolojiye açık olmak aynı zamanda daha pahalı ısıtma sistemleri ve tabii ki ısı pompaları da kurabileceğiniz anlamına gelir. Yani: Temel olarak, bu daha çok planladığımız şeyin bir teyidi.”

CSU bölge grup şefi Alexander Dobrindt sonucun hayal kırıklığı yarattığını düşünüyor “Bu bir patlama değil, kesinlikle bir çift patlama değil. Bunun bir wummschen olduğunu bile düşünmüyorum,” diyor CSU siyasetçisi RTL / ntv yayıncılarına. SPD, Yeşiller ve FDP küçük ortak paydalar üzerinde açıkça anlaşmıştı, pek çok şey açık kalmıştı. “Orada çok şey özlüyorum. Bu, bazı şeylerin açıkça üzerinde anlaşmaya varılmadığı anlamına geliyor,” diye şikayet etti Dobrindt. Ev halkını ve Bundeswehr’i örnek olarak gösterdi.

Dobrindt, özellikle Yeşiller’in konumlarının zayıfladığını düşünüyor: “Alınabilecek bir izlenim, Yeşillerin bu olaydan tamamen kopmuş olduğu yönünde.” Federal Maliye Bakanı Christian Lindner (FDP) herhangi bir bütçe ayırmadı. Dobrindt, “İklim Koruma Yasası kötü bir şekilde cilalandı” dedi. Ayrıca, “muhtemelen Bay Habeck’in kalbine yakın bir proje” olan ısıtıcıları değiştirme zorunluluğu artık masadan kalktı.

“Ve sonra bazıları daha fazla bir şey bilmek istemedi ve şansölye siper aldı”

Yeşil politikacı Anton Hofreiter WELT röportajında ​​”Biyotop ağının olduğu alandır” diyor. Aksi takdirde, koalisyon komitesinin sonuçlarının çoğundan memnun değil. Şansölye’nin tutumunu da eleştiriyor: Kararlaştırılanları da uygulamalı.

Çalışma Bakanı Hubertus Tepesi (SPD) sonuçları savundu. Güçlü bir endüstriye sahip bir ekonomi olarak Almanya’nın 2045 yılına kadar iklim nötr hale gelmesiyle ilgili olduğunu söyledi. “Yani bu iyi bir paket, Almanya’nın ekonomik olarak güçlü kalması ve enerji geçişini gerçekleştirmesi için.” Heil, diğer şeylerin yanı sıra altyapı ve yenilenebilir enerjilerin genişletilmesini sıraladı.

Trafik ışığı kursu artık yaklaşık 140 otoyol projesinin tanıtımını da sağlıyor. Ancak, hızlandırılmış planlamayla ilgililer, diye açıkladı Heil. Boşluklar olduğu doğru ve “biz de örneğin harap köprüleri yeniliyoruz”. Heil, “Ama her şeyden önce, Almanya’daki demiryolu altyapısına çok daha fazla yatırım yapmayı başardık” dedi. Karar paketi ülkenin ilerlemesine ve uygulamayı hızlandırmasına yardımcı olacak. “Çünkü hepimiz son yıllarda Almanya’da çok durgun olduğumuzu biliyoruz.”

Yeşil: “Memnun kalamazsınız”

Yeşil Sandalye Ricardo Lang sonuçların bazı kısımlarını da eleştirdi. “Dürüst olmak gerekirse şunu söylemek istiyorum: İklimin korunması hakkında söyledikleri yeterli mi? Hayır,” dedi Lang, ARD “Morgenmagazin”de. Özellikle, CO₂ emisyonlarının azaltılmasında daha büyük bir boşluğun olduğu ulaşım konusundan bahsetti.

“Henüz masadakilerle yetinemezsiniz.” Yine de 16 sayfalık kağıt ilerleme içeriyor. Lang, “Hükümetin burada gerçekten zorlu müzakerelerden sonra bir sonuca varmasının ve aynı zamanda harekete geçebilmesinin doğru ve yerinde olduğunu düşünüyorum” dedi. Partiniz koalisyon içinde daha fazla iklim koruması için mücadele etmek istiyor. “Genellikle bunu, açıkçası, kendi başımıza yapıyoruz” diye ekledi.

ayrıca oku

Koalisyon komitesi toplantısına devam

Lang, otoyollar için daha hızlı planlama prosedürlerinin “acı verici bir uzlaşma” olduğunu söyledi. Ancak aynı zamanda “yol finansmanlı yol” ilkesi de çiğnenmişti. Yeşil Parti lideri, 2024’ten itibaren kamyon geçiş ücreti için planlanan CO₂ ek ücretinin yüzde 80’inin demiryolu genişletmesine akması gerektiğini söyledi.

FDP meclis grubu lideri Christian Dürr iklim koruma ve altyapı genişletme kararlarına övgüde bulundu. Dürr NDR Info, Almanya için son on yılların en büyük modernizasyon paketi olduğunu söyledi. Anlaşmaya varıldı çünkü koalisyon partileri ülkenin şu anda neye ihtiyacı olduğuna pragmatik bir bakış attı.

FDP’li siyasetçi, “İnsanlar son yıllarda Almanya’nın çok yavaşladığı hissine kapıldı” dedi. “Bu girişimcileri çıldırtıyor, bu insanları da çıldırtıyor ve şimdi daha hızlı olmak istediğimiz yer burası ve bu yüzden bu kapsamlı paketimiz var.” Fikir ayrılıkları “tamamen meşruydu”.

SPD Genel Sekreteri Kevin Kuehnert uzun müzakerelerin ardından tartışmaların sona ermesini bekliyor. Kühnert, kendisine açıklanan Bayern 2 yayıncısında “tartışmanın iki veya üç hafta içinde tekrar başlamayacağını” varsaydığını söyledi.

ayrıca oku

Friedrich Merz'in (CDU) parlamento grubu sınır dışı etme sisteminin nasıl iyileştirilebileceğini öneriyor

SPD genel sekreteri kararlardan memnun kaldı ve aynı zamanda şunu açıkça belirtti: “Henüz dünya formülünü bulamadık.” Ancak artık “nasıl ilerleneceğine dair daha fazla netlik ve daha fazla gerçek var”. Bunlar Almanya’ya “hızlanma yılları” getirecek sonuçlardır.

Ancak aynı zamanda, koalisyon komitesinin yalnızca “siyasi bir çerçeve ve bir korse” sağladığını da açıkça belirtti. Kühnert, “Böyle bir koalisyon komitesi belgesi bir yasa parçası değildir” dedi. Gaz ve mazotla ısıtma konusundaki Bina Enerjisi Yasası gibi ayrıntılar ve uygulama yönetmelikleri üzerinde daha çalışılması ve değiştirilmesi gerekmektedir.

CDU: “Kısmen sersemletildi”

CDU’nun federal başkan yardımcısı Andrew Genç kararları sert bir şekilde eleştirdi: “Sadece hayal kırıklığına uğramadım, parçalarım var afallamış“, ARD’de “Morgenmagazin” dedi. “Bütçe konusunda hiçbir şeye karar verilmedi, temel çocuk güvenliği konusunda hiçbir karar verilmedi” diye açıkladı. Koalisyon ortakları arasında tartışmalı bir konu haline gelen ısınma konusunda da sadece genellemeler var, cevap yok. “Bütün sorular açık. Anlaşmazlık devam edecek” dedi Jung.

Muhalif siyasetçi, iklim koruması için trafik ışığı parkurunu eleştirdi. “İklim koruma konusunda ilerleme kaydetmeliyiz, ancak bunu sosyal bileşenle, ekonomiyle ve genel olarak sürdürülebilirlikle birleştirmeliyiz. Bu bizim yolumuz. Hükümetten beklentimiz budur” dedi.

Çevreciler de sonuçlar konusunda hiç hevesli değildi. Özellikle, Federal İklim Koruma Yasası’nın planlanan yumuşatılması bir felakettir., eleştirdi Alman çevre yardımı (MORON). “Bu iklim karşıtı koruma koalisyonu, Federal İklim Koruma Yasası’na ciddi şekilde el atıyor. Bunu yaparak, tüm gelecek nesillere karşı günah işliyor, ”diye açıkladı DUH federal direktörü Juergen Resch.

Resch, “Ulaştırma sektöründe, hızlandırılmış 144 otoyol inşaatı projesi ve içten yanmalı motorlu arabalara elektrikli araçlarla fiilen eşit muamele edilmesi de dahil olmak üzere, korku haberleri neredeyse sayılamayacak kadar çok” diye eleştirdi. Federal Meclis üyelerini “Merkel döneminden kalma zaten iddiasız olan yasanın planlanan bozulmasını kesin olarak reddetmeye” çağırdı.

ayrıca oku

Koalisyon komitesi toplantısına devam

Yeşil Barış CEO’su Martin Kaiser, “Her bir sektör hedefini uygulama yükümlülüğünden vazgeçerek, Şansölye Scholz (…) partisinin en büyük iklim politikası başarısı olan İklim Koruma Yasası’nın içinin boşaltılacağını kabul ediyor” dedi. Greenpeace Almanya. “Bu, iklimin korunması söz konusu olduğunda Ulaştırma Bakanı Wissing’i tüm insanların sorumluluğundan kurtarıyor. Ülke genelinde iklime zarar veren 144 ek otoyol projesinin daha hızlandırılmış bir hızla döşenmesi halinde, iklim daha da duvara dayanacaktır.” geri “önemli yerlerde”.

Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.

Klingbeil, Lang ve Lindner sonuçlar hakkında bilgi veriyor

Trafik ışığı koalisyonu, iklim koruma yasasında bireysel ekonomik sektörler için önceden katı olan emisyon gerekliliklerinden vazgeçmek istiyor. Bu, koalisyon komitesindeki müzakerelerin sona ermesinin ardından FDP lideri Christian Lindner tarafından açıklandı. Sonuçların tamamı basın toplantısını buradan izleyin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mecidiyeköy escort ankara escort deneme bonusu veren siteler mamigeek.com
şişli escort kartal escort kadıköy escort sweet bonanza oyna halkalı escort avrupa yakası escort şişli escort avcılar escort esenyurt escort beylikdüzü escort mecidiyeköy escort istanbul escort şirinevler escort avcılar escort

Reklam ve İletişim:  Whatsapp:  262 606 0 726  Skype:  live:2dedd6a4f1da91be
Yasal Uyarı: Blog Sitemiz; 5651 Sayılı Kanun kapsamında BTK tarafından onaylı Yer Sağlayıcı'dır. Sitemiz ve içerisinde bulunan tüm içerikler taslak halindedir, kesinliği kanıtlanmış bilgiler değildir. Sitemiz kar amacı gütmez, ücretsiz bilgi paylaşımı yapan bir websitesi olarak yayın hayatına başlayacaktır. Hukuka ve mevzuata aykırı olduğunu düşündüğünüz içeriği  [email protected]  adresi ile iletişime geçerek bildirebilirsiniz. Yasal süre içerisinde ilgili içerikler sitemizden kaldırılacaktır.